Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ…ΛΥΣΗ ‘Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Ήμουν νιος και γέρασα, και αυτό ισχύει για σχεδόν όλη την κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χώρας μας και δυστυχώς χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση…(δυστυχώς)
Εάν παρά όλα αυτά έπρεπε να επιλέξουμε κάποιους σημαντικούς τομείς για να συζητήσουμε, φαντάζομαι πως όλοι θα συμφωνούσαμε ότι το τρίπτυχο παιδεία, οικονομία και εξωτερική πολιτική αποτελούν σίγουρα την ραχοκοκαλιά της δομής ενός κράτους, αλλά βέβαια και οποιαδήποτε άλλη σειρά εάν προτιμούσατε το πλέον σίγουρο είναι ότι η παιδεία θα έπρεπε και πάλι να φιγουράρει πρώτη αφού από εκεί ξεκινούν όλα!!
Όλα αυτά βέβαια ισχύουν σε οποιοδήποτε άλλο σοβαρό κράτος που σέβεται πρωτίστως τον εαυτό του και κατ’ επεκτασιν τους πολίτες του και όχι βέβαια για την Ελλάδα αφού εδώ καταφέραμε με τον πολυετή … κόπο όλων μας και ιδιαιτέρως των πολιτικών μας να κατατάξουμε την παιδεία τελευταία στον κατάλογο των προτεραιοτήτων μας και πρώτη φυσικά από όλα την παραπαιδεία.. και λέω φυσικά αφού ούτως ‘η άλλως ότι γίνεται στην χώρα μας γίνεται για την … μαρμίτα.
Μέσα σε αυτό το σαθρό περιβάλλον, όπου άλλαξε ο Μανόλιος και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς δηλ. με αλλά λόγια ενώ το πρόβλημα της παιδείας είναι τεράστιο η κυβέρνηση έκανε αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις…δηλ τι άλλο….ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ..και μας έσωσε…. και έτσι λοιπόν ο καινούργιος υπουργός παιδείας Κος. Σπηλιωτοπουλος αναφώνησε μετά παρρησίας ότι αφού η παρειά είναι εθνική υπόθεση και αφορά το μέλλον της χώρας πρόθεση και επιδίωξη του είναι να εγκαινίαση μια πολιτική διάλογου και συνεργασίας με όλους όσους εμπλέκονται και εργάζονται στον χώρο της εκπαίδευσης….μπρρρρρρ ανατρίχιασα!!
Το 2009 λοιπόν αναμένονται οι πρώτες σημαντικές αλλαγές στο χώρο της μεταλυκειακης εκπαίδευσης και αυτό ως αποτέλεσμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους απόφοιτους των ιδιωτικών κολεγίων…πανεπιστήμιων, και αυτό είκοσι χρόνια μετά την πρώτη σχετική ευρωπαϊκοί οδηγία που επέβαλε στις χώρες μέλη της η τότε ΣΟΚ να αναγνωρίζονται τα κολέγια που συνεργάζονται με πανεπιστήμια άλλων χωρών μελών στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής αγοράς.
Η λειτουργία των κολεγίων είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσει τα περιφερικά πανεπιστημιακά αλλά και τεχνολογικά τμήματα της περιφέρειας ( 135 τμήματα ΑΕΙ και 130 τμήματα ΤΕΙ ) με αποτέλεσμα όσα ασχολούνται κατά κύριο λόγο με τα οικονομικά και την πληροφορική τομείς που δραστηριοποιούνται τα περισσότερα κολέγια σίγουρα θα οδηγηθούν σε μαρασμό.
Από την άλλη θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει και με το θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων δηλ. τι και πως θα διδάσκεται στο λύκειο αλλά ποια και ποσά μαθήματα θα εξετάζονται και βέβαια εάν θα υπάρξει προπαρασκευαστικό έτος ‘η όχι , ερωτήματα που σίγουρα πρέπει να απαντηθούν και να συμφωνηθούν πράγμα που φαντάζει εντελώς αδύνατον αφού η κουλτούρα και τα συμφέροντα των εμπλεκομένων φορέων είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Εάν θέλουμε λοιπόν να είμαστε ρεαλιστές θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι τόσο σύνθετα θέματα για την ελληνική πραγματικότητα είναι σχεδόν αδύνατον να βρουν την λύση τους αφού οι καρεκλοκενταυροι της δημόσιας διοίκησης, η βολεμένη καθ’ όλα πανεπιστημιακή κοινότητα και βέβαια η ελληνική χρυσή εφεύρεση των φροντιστηρίων και όλα αυτά μαζί πασπαλισμένα με την ύπαρξη των ελλήνων πολιτικών σηματοδοτούν περίλαμπρα μια ακόμη επιτυχία εκπαιδευτικού ελληνικού …
Μεσαίωνα …ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΣ.